mandag 30. desember 2013

Der e 2013 på hell, - bære en dag igjen.
Siste par mnd har vært ganske så tøffe....
Startet med hodepine for et par mnd sia, -ble bare sterkere og sterkere for så å kuliminere i et kjempe"anfall" som varte bare et par sekunder med påfølgende nummenhet i ansiktet noen timer etterpå.  Ja-ja sa eg, - sikkert bære et påfunn fra SS (men tenkte mitt).  Etter en uke med hodepine forlangte mine kjære at eg gikk til lege. 
Og legen sendte meg på en haste-MR. Svaret fikk legen min fredagen tre uker etterpå. Torsdagen før det tenkte eg at siden eg ikke hadde hørt noe så va sekkert alt i orden........  Fredagen ringte tlf og eg ble bedt om å komme til legen med en gang!    Der fikk eg høre det eg hadde hatt mistanke om - hadde hatt et lite drypp!!  Ble satt på blodfortynnende og søknad sendt på ny haste-MR. Denne ble utført påfølgende mandag og svaret skulle komme ganske raskt.   Det er nu to uker siden og i formiddag ringte eg for å høre, men pga julen var ikke svaret klart enno. 
Og så er det SS, - på grunn av både det med hodet og julen e eg ganske så utslått - har vært ganske tøft, men klarer å holde hodet oppe og smile.
Nu begynner den blodfortynnende medisinen å påvirke magen min, - magekatar og hvis eg må fortsette med akkurat denne typen medisin lenge blir det magesår....    Ikke nok med det, - har betennelse flere steder i kroppen pga SS, - skulle gjerne begynt med medisiner for det, men da slår magen seg i allefall helt gærn.  Men uten den medisinen kjenn eg at kjertlene vokser og formen rent generelt blir dårligere.....  
Hva ska eg velge frem til eg får svar på siste MR, - magesår eller voksende kjertler og det som kan medfølge der.....?   Sliten og trøtt, - mest lyst til å bære SOVE..



Neida - alt det va enorm svartmaling av en liten situasjon   :)
Joda - har hatt hodepine og et bittelite drypp. Går på blodfortynnende og kjenner det LITT i magen. Sliter nok en del med SS, - og jula har nok tatt litt av energien min. Men alt i alt er alt bære lekkert - hatt en fin-fin jul sammen med mine nære og kjære. Og snart får eg svar på siste MR, der alt er i orden og livet fortsetter i samme linje som før.  :)  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar