lørdag 7. september 2013

Sjøgrens medisintest

Er tydeligvis inne i en ganske heftig SS-periode, - noe som faktisk er en god stund siden (over et år). Merker det med at eg har vært veldig mye trøtt og sliten over et par - tre uker. Startet da med medisinering ( 1 tab. naproxen ) pr dag.  Dette tror eg har hjelpet mot den verste trøttheten, og de enkle "småsmertene" i lår og knær, og fingre.   Men nu er det andre problemer som har dukket opp, - hovne lymfekjertler under armer og i hals. Og de siste par dager har eg hatt sår i munn og problermer med å svelge....   Øynene kjennes ut som de har vært på besøk i Saharaørkenen...
Dette kommer selvsagt i tillegg til det eg alltid har av plager - som tørr hals og øyne og lette muskelsmerter over det hele, - samt at eg alltid er lettere utkjørt uten noen som helst grunn. 
Dette er altså det som er SS for det meste for meg...    Men eg lever og godtar at slik er mitt liv  :)
Det at eg har skaffet meg en hund har faktisk vært en kjempepositiv ting for meg og min SS...
Kan ikke helt enno forklare hvorfor og hvordan, men føler at hunden min betyr enormt mye for min både fysiske og psykiske helse.  
Er i tillegg kjempegla for at eg har familie som faktisk forstår og aksepterer meg for den eg er blitt de siste årene.
Min kjære hærlige mann som setter grenser for hva eg ska gjøre, og tar vare på meg og viser meg hvor mye han elsker meg  <3
Mine to nydelige barn som også aksepterer at mamma ikke klarer å være like mye til stede som før, og hjelper og støtter meg når eg trenger det  <3  <3
Og så har vi mine to flotte svigerforeldre som også er der og hjelper når det trengs... uten de hadde det blitt tungt.   <3  <3
Har så enormt mye å takke for - mye mer enn å klage for  :)     Derfor klarer eg meg helt utmerket med min SS.....  - (selv om eg til tider bare har lyst til å gi opp)  -  Men så ser eg den flotte-hærlige-fantastiske familien min, og eg klarer å reise meg igjen  :) 
Tusen takk for at dere er der for meg selv om eg føle at eg ikke klare å være der for dere  <3 <3 <3<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar