onsdag 18. september 2013

Uføretrygd.....

I dag kom brevet eg har venta på i snart et halvt år.......   Brevet fra NAV!
Brevet med bekreftelsen av 100% uføretrygd..................     Det var både godt og trist å endelig få det. Godt fordi nu treng eg ikke gå og grue meg for å få en dårlig dag når eg egentelig ska på arbeid og yte mitt beste. Godt fordi nu treng eg ikke tenke på at eg må klare "alle" ting på fridagene mine, - sove ut - vaske klær - vaske hus - og alt annet som eg ikke klar på vanlige arbeidsdaga!  Godt fordi no kan eg slappe av når eg trenge det uten å tenke på at i morra MÅ eg på arbeid, og så MÅ eg gjøre alt annet!! 
Trist fordi no e eg færdig i arbeidslivet bare 52 år ung! Trist fordi nu får eg ikke treffe alle de hærlige koselige pasientene som ga meg veldig mye i hverdagen. Spesielt de eldre som ble så glad for det minste smil eg ga de. Trist fordi no e det reelt at eg ikke lengre skal ha kollegaer å forholde meg til. 
Det er en milepæle i mitt liv, som eg nok må bruke litt tid til å tenke på.   Veldig glad for at vi gikk til det skrittet å skaffe oss en hund, da blir de fine dagene litt mindre kjedelig og de tunge dagene lettere.
Det surrer litt rundt i hodet mitt nu, - er ikke helt sikker på om eg e glad eller trist!!  
Men i dag e det onsdag og da må jo eg ikke være lei meg.....     I dag e pannekakedag m/ bacon og suppe. Og på onsdager spis Anett sammen med oss før eg og ho har filmkveld. Vi ser på den fantastiske bursdagsgaven eg fikk fra ho.  En serie vi begge syns er så flott, - og vi ser en disk hver
 onsdag. Ghost whisperer. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar